Foto- Pedro Armestre |
Sobre un caballo alazano,
cubierto de galas de oro,
demanda licencia ufano
para alancear a un toro
un caballero cristiano.
N.
Fernández de Moratín
Cando estudaba
Bacharelato atopei nun libro de Sintaxis esta estrofa de Moratín, o
escritor madrileño do século XVIII, sobre unha corrida de touros na
Idade Media, que memoricei e a través dela coñecín o poema.
O traxe de luces
puxéronmo de pequeno para asistir a un baile de disfraces pero foi
só eso, unha festa de Entroido, que daquela chamaban Fiestas de
Primavera, e pouco despois da famosa corrida de Negreira do ano1952 cando o segundo touro morreu tiroteado pola Garda Civil logo de
que nun ataque de aburrimento saltara a barreira e acabara pacendo na
Canteira de Vilachán. Polo demáis só recordo unhas verónicas a un
carneiro que o meu primo “O Catalán”
ensinara a trucar, por eso había que telo amarrado a unha
claudieira; arredor dela lidiábamos polas tardes, pero co adibal
como freo. Aquelo acabou moi mal, para o carneiro e para o meu avó,
vítima dunha traicioeira trucada que lle causou lesións, polo que
as nosas pregarias non serviron para impedir que o tozudo cornúpeta
acabara no matadoiro.
Era época de abondosas
corridas televisivas, noites de flamenco e películas de Joselito,
pero nin as garatuxas de El Cordobés conseguiron afeccionarme á
Festa Nacional.
A progresiva
modernización da sociedade española e a educación nun novo sistema
de valores, deu lugar a que se foxe desviando a atención da
parafernalia musical e colorista que rodea ás corridas de touros,
cara o sufrimento ao que é sometido o animal e que este tipo de
celebracións quedara reducido a determinadas comunidades e grupos de
afeccionados. Como consecuencia da mellora das condicións de vida desapareciu o colectivo de rapaces que buscaban unha
saída á súa situación de miseria arriscando a vida diante dun
touro anoxado, coa xustificación tan coñecida de “más
cornás da el hambre”,
O do touro de Tordesillas
é outra parte da historia. Nesa cidade de Valladolid, que parece
estar a uns 400 anos de distancia dos Pirineos, nas festas patronais
o touro que ceiban polas rúas desvíano cara o campo onde unha
manada de cenutrios con picas, vano acosando e acribillando entre os
aplausos e o disfrute de miles de persoas, nais cos seus rapaces,
mozos e mozas, novos e vellos, mentres rega co sangue o campo, ata
que algún dos “heroes” da festa, acaba coa súa agonía.
Este ano correspondeulle
a honra a un traballador en paro que foi encumbrado ao balcón do
Concello polo Alcalde da cidade. Ao parecer, esta “autoridade”
comparou a bestialidade festeira con unha obra de teatro. Quero
pensar que o disparate se debe máis ao cinismo
que á iñorancia. Por desgracia son moitos os que están a podrecer
aínda máis a vida política e con tal de manterse no posto, non
dubidan en aplicar o coñecido programa electoral de “O que
queirades”, deixando de lado o labor de concienciación social
e exemplaridade que deben procurar os que ocupan cargos
representativos, sobre todo si se amparan baixo epítetos sociais.
Agora as televisións
españolas presentaron o denigrante espectáculo digno da España
Negra como un torneo ou unha liorta entre taurinos e
antitaurinos.
Por sorte estaban
presentes os fotógrafos das máis importantes axencias de prensa
para certificar a barbarie e aínda queda a esperanza de que algún
organismo internacional tome cartas no asunto, pois as nosas
autoridades andan moi ocupadas en exercer as súas habilidades.
No hay comentarios:
Publicar un comentario